Głównym celem Fundacji Gospodarczej Pro Europa jest świadczenie usług w zakresie szeroko pojętej edukacji o wysokich walorach profesjonalnych, na poziomie spełniającym potrzeby oraz oczekiwania Klientów tak obecnych, jak i przyszłych. Usługi nasze realizujemy na terenie całego kraju ze szczególnym uwzględnieniem obszarów dotkniętych bezrobociem.

57047

Liczba przeszkolonych osób od 2002 roku.

12

Liczba pracowników w 2023 r.

365

Szkoleń i aktywności edukacyjnych w 2023r.

20.jpgOd 2002 roku przeprowadzaliśmy średnio ponad 300 szkoleń rocznie, co daje ponad 4000 działań edukacyjnych. Ostatnie lata to ponad 57 000, zadowolonych i wyedukowanych na kursach, konferencjach szkoleniowych, warsztatach zawodowych, uczestników.

DOŚWIADCZENIE FUNDACJI
Fundacja Gospodarcza Pro Europa istnieje od 2002 r. i prowadzi statutową działalność 
w obszarze rozwoju społecznego i gospodarczego oraz edukacji. 
Celami Fundacji są m.in.:
1.    współpraca z administracją i samorządem oraz organizacjami gospodarczymi regionów Kraju i regionów Unii Europejskiej w celu aktywizacji gospodarczej i społeczno-kulturalnej,
2.    wykorzystywanie funduszy pomocowych z Unii Europejskiej przeznaczonych dla organizacji pozarządowych na działania w celu aktywizacji gospodarczej i społeczno-kulturalnej,
3.    działalność informacyjno-edukacyjna i wydawnicza z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej nakierowana na realizację wymienionych wyżej celów.
Od tego też roku Fundacja prowadzi działalność gospodarczą, której celem jest uzyskanie środków finansowych na prowadzenie działalności statutowej. Zakres aktywności 
biznesowej Fundacji obejmuje m.in.: 
1.    prowadzenie placówek i projektów edukacyjnych oraz realizację szkoleń  przeznaczonych dla podmiotów gospodarczych,  instytucji  i osób fizycznych 
2.    reintegrację zawodową i społeczną osób wykluczonych lub zagrożonych wykluczeniem i ich rodzin
3.    reintegracji zawodowej i społecznej osób wykluczonych lub zagrożonych wykluczeniem i ich rodzin
4.    świadczenia usług wsparcia rodziny, seniorów i młodzieży  

Fundacja Pro Europa od 2002 r. realizuje różnorodne projekty szkoleniowe oraz z zakresu aktywizacji zawodowej i społecznej. 
Fundacja Gospodarcza Pro Europa oferuje na rynku szkoleń warsztaty edukacyjne, kursy zawodowe i szkolenia podwyższające kwalifikacje zawodowe pracowników różnych instytucji, firm, klientów powiatowych urzędów pracy i podopiecznych ośrodków pomocy społecznej. Średnio od 2002 roku przeprowadziliśmy ponad 250 szkoleń rocznie  co daje  łącznie 3000 większych liczebnie lub nawet kilku osobowych działań edukacyjnych. Realizowaliśmy szkolenia dla urzędów pracy m.in.: Aleksandrów Kujawski, Brodnica, Bytów, Będzin, Bydgoszcz, Chełmno, Chojnice, Człuchów, Gdynia, Gdańsk, Giżycko, Grudziądz, Golub Dobrzyń, Inowrocław, Konin, Kościerzyna, Kwidzyn, Konin, Kartuzy, Lipno, Lębork, Nakło nad Notecią, Nowe Miast Lubawskie, Mogilno, Mława, Piła, Poddębice, Oborniki, Rypin, Radziejów, Środa Wlk. Wielkopolska, Sępólno Krajeńskie, Starogard, Słupsk, Świecie, Toruń, Tuchola, Tczew, Warszawa, Wąbrzeźno, Wągrowiec,  Wejherowo, Żnin, i środowisk o dużym znaczeniu dla regionu: Powiatowe Rady Zatrudnienia, korporacje prawnicze, organizacje biznesowe, organizacje pozarządowe. Tematy warsztatów i szkoleń obejmują komunikację, zarządzanie czasem i programy osobistej efektywności, szkolenia sprzedażowe, wąsko specjalistyczne szkolenia zawodowe takie jak mediacje społeczne, zarządzanie ryzykiem czy marketing rynku pracy. Prowadzimy Ośrodki Regionalne w Gdańsku i Mławie,  dwie placówki kształcenia ustawicznego dorosłych w Gdańsku i Toruniu. Posiadamy akredytację Kuratorium Oświaty  na wiele naszych kursów zawodowych, m.in.: opiekunka dziecięca, księgowość, ABC ekonomii Społecznej, język migowy. Ponadto prowadzimy szkolenia zawodowe dla klientów urzędów pracy i ośrodków pomocy społecznej. Prowadzimy działalność wydawniczą związaną z projektami, które realizujemy. Wydaliśmy m.in. :  książki o równości szans na rynku pracy , o nowym sposobie wsparcia kobiet wracających na rynek pracy przez świadczenie usług opiekuńczych dziennej mamy pt. „Damian i dzienna mama”, o modelu zarządzania wiekiem w przedsiębiorstwach „Mentoring 50+ podręcznik wdrożeniowy”, o tworzeniu działaniu spółdzielni socjalnych i innych podmiotów ekonomii społecznej „Razem możemy więcej”.  Owocem projektu „Wigor - projekt transferu i wdrożeni nowych rozwiązań w obszarze usług społecznych na rzecz aktywności seniorów” było wydanie Informatora zawierającego spis doświadczeń i transfer narzędzi stosowanych w aktywizacji seniorów, a pochodzących z Niemiec i Portugalii. Wydaliśmy tez dwie publikacje albumowe „Natura w moim obiektywie” autorstwa Przemysława Stefańskiego oraz tomik poezji i prozy autorstwa uczestników klubów seniora „W ogrodzie wspomnień”.
  
 Dokument 18_3.jpgZrzut ekranu 2024-03-11 105315.jpgDokument 18_6.jpgDokument 18_4.jpg

Dokument 18_5.jpg

Dokument 18_2.jpg

Statut Fundacji Gospodarczej Pro Europa

STATUT FUNDACJI 16.02.2024.pdf

Zespół

Chamier-Ciemiński Roman
Prezes Zarządu
Założyciel Fundacji, optymista i ekstrawertyk. Jego determinacja pozwoliła na rozwój terytorialny, organizacyjny i merytoryczny Fundacji. Buduje relacje z kluczowymi klientami. Doradca zawodowy i dyplomowany Coach. Tel.: 601-374-937
Rożankowska Teresa
Viceprezes Zarządu
Autorka projektów unijnych oraz projektów edukacyjnych Erasmus+. Charakteryzuje się umiejętnością budowania partnerstw instytucji rynku pracy, wyspecjalizowaną wiedzą, erudycją oraz silnym charakterem. Kobieta, która inspiruje swoją energią, werwą i zaangażowaniem, motywuje, a także zaraża optymizmem. Tel.: 533-665-334
Trendewicz Katarzyna
Członek Zarządu, Kierownik Działu Szkoleń
Liderka zespołu koordynującego projektem partnerskim pn. Rodzina w Centrum, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz szkoleń dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej. Jedna z przedstawicieli Zarządu, reprezentująca Fundację m.in. w sferze biznesowej, statutowej czy promocyjnej. Otwarta na nowe pomysły i możliwości, empatyczna, motywująca swój zespół do działania. Tel. 533-665-337
Moryson Dorota
Kierownik Działu Finansowego
Magister finansów i rachunkowości - autorytet w tej dziedzinie. Koordynuje rozliczenia finansów organizacji pozarządowych, rozliczenia finansowe projektów oraz rozliczenia ZUS. Nad budżetem Fundacji sprawuje pieczę imponująco skrupulatnie i kompleksowo. Tel.: 56-658-59-08
Brzezińska-Wolak Olga
Kierownik Działu Projektów Unijnych
Magister Prawa, koordynuje projekty unijne i specjalizuje się w ich rozliczaniu. Posiada kompleksową wiedzę z zakresu kadr i płac, a także Kodeksu Pracy. Silny charakter umożliwia jej osiąganie stawianych celów w sposób niekonwencjonalny. Tel.: 533-665-335
Krużyńska Anna
Koordynatorka szkoleń dla Instytucji Rynku Pracy
Absolwentka studiów wyższych z zakresu administracji. Koordynatorka i realizatorka działań statutowych. Sprawuje pieczę nad wyjazdami edukacyjno-integracyjnymi. Jej asertywność, ambicja i ekspresja wpływają na innowacyjność oraz profesjonalizm organizowanych szkoleń. Tel.: 570-075-388
Lewandowska Beata
Specjalista ds. Szkoleń
Absolwentka studiów wyższych na kierunku finanse i rachunkowość. Koordynatorka projektów i szkoleń, które obejmuje kompleksową protekcją administracyjno-kadrową. Sukcesy gwarantują jej: pozytywne nastawienie, cierpliwość oraz empatia. Prywatnie szczęśliwa młoda mama, przebywająca na urlopie macierzyńskim.
Komorowska Patrycja
Specjalista ds. Rozwoju Zawodowego
Magister pedagogiki z modułem zarządzanie zasobami ludzkimi i doradztwo zawodowe z coachingiem, a także absolwentka italianistyki. Sprawuje pieczę nad warsztatami oraz szkoleniami na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Posiada kompetencje projektowania oraz realizacji efektywnej współpracy z ludźmi. Tel.: 533-665-336
Lewandowska Anna
Specjalista ds. Projektów Unijnych
Magister zarządzania informacją i bibliologii. Koordynatorka projektów unijnych mających na celu m.in. aktywację seniorów, czy też wsparcie młodzieży. Autorka i realizatorka projektu pn. "HejTy - Reaguj!" Miłośniczka zwierząt oraz podcastów kryminalnych. Tel.: 533-665-050
Chojnacka Violetta
Młodszy specjalista ds. Rozwoju Zawodowego
Magister ekonomii, cechująca się wprawą w organizacji szkoleń zawodowych. Wyróżnia ją asertywność, otwartość na nowe wyzwania i ludzi, a także silny charakter, niezbędny podczas negocjacji i realizacji projektów. Prywatnie miłośniczka motocykli oraz spontanicznych wyjazdów. Tel.: 533-665-338
Bratkowska Paulina
Młodszy specjalista
Magister ekonomii i zarządzania, wspierająca działania zespołu koordynującego projekt partnerski pn. Rodzina w Centrum, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Odpowiedziana jest za zadania administracyjno-biurowe. Pasjonatka podróży oraz eksplorowania otaczającego ją świata. Tel. 533-665-338

Certyfikaty i referencje

Kandydaci na rodziny zastępcze
Rodzina w Centrum
Rodzina w Centrum
Rodzina w Centrum
Rodzina w Centrum
Szkolenie zawodowe pn. Opiekun osób starszych
Szkolenie zawodowe pn. Pracownik gospdarczy z elementami konserwacji zieleni
ISO 9001:2015
Organizacja pomocy społecznej
Szkolenie pn. Zdobienie paznokci i pielęgnacji dłoni
Akredytacja - systemy fotowoltaiczne
Wpis do RIS
Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych
Szkolenie dla Członków PRRP
Szkolenie pn. Podwyższenie kwalifikacji zarządczych w zakresie telepracy i zarządzania stresem
Copyright © Fundacja Gospodarcza Pro Europa